טיפים בבניית אתר בפעם הראשונה

מה חשוב להיזהר ולהישמר לפני שבונים אתר

איך לשמור על יחסים טובים עם מנהל האתר שלנו?

בחודש האחרון שמעתי מס' תלונות שהגיעו אליי מלקוחות מאוכזבים:

מנהל האתר שלי לא משחרר לי את הדומיין

שילמתי על דומיין אבל הוא לא על שמי

הדומיין שלי הלך לאיבוד ומנהל האתר לא עדכן אותי שצריך חידוש

הוא לא עונה לי ואם עונה אז רק במיילים

מנהל האתר שלי לא מוכן להביא לי פרטי גישה לאתר

אין לי פרטי גישה למערכת הניהול

אלו רק תמציות מתלונות אשר שמעתי בתקופה האחרונה על מנהלי אתרים/ קמפיינים כאלו או אחרים, איך אנחנו עוצרים את התופעה העגומה הזו? האם כדאי לתבוע את מנהל האתר שלי? או שמא לוותר לו ולצאת מופסדים בזמן, כסף ואתר?

ראשית אבקש את מלא תשומת לבכם- האתר שלכם ורק שלכם, אם שילמתם למנהל האתר (אדמיניסטרטור) עבור הקמת האתר זה פותר אתכם מתשלום נוסף, למעט מקרים חריגים אשר אפרט בהמשך.

מס' שלבים והערות לפני שבונים אתר- מה חשוב לדעת ואיך להיזהר

1) רשמו חוזה מסודר- אם מנהל האתר מביא עימו חוזה מסודר אנא בדקו זאת לפני כן ולבסוף אם זה נראה לכם הגון חיתמו וצאו לדרך, חשוב להבהיר- בלי חוזה מסודר? לא מקימים אתר! חוזה מסודר מה הצפי שלכם מהאתר, מה הצפי מבחינת לוח הזמנים לבניית האתר, חוזה מסודר.

2) את הדומיין והאחסון שלכם רשמו על שמכם! למנהל האתר יהיה גישה עבור הדומיין והאחסון שאתם רכשתם והוא לא יוכל לשחק משחקים כדוגמת: "אם אתה לא משלם לי אני לא מביא לך את האתר" ודוגמאות נוספות.. כמובן הקפידו על תשלום בזמן- בונה האתרים עובדים קשה בשביל לספק לכם את השירות הטוב ביותר!

3) אל תאחרו בתשלום- אם כתבתם בחוזה או זיכרון הדברים זמנים עבור התשלום הקפידו זאת, לא יתכן שאתם תשבו במסעדה ותגידו למלצר שתביאו לו כסף שבוע הבא.

4) בונה האתר או מנהל האתר זה קשר יחסים ארוך טווח, תמיד תהיו קשובים ונינוחים, אם הוא מייעץ לכם בדבר כזה או אחר עבור האתר שלכם תשמעו לו, אין חכם כבעל ניסיון..

5) ראו עבודות של המעצב / בונה האתר/ מקדם האתר/ איש השיווק שלכם ואם באמת הוא לטעמכם עשו את העסקה, חבל לבנות אתר מחדש, נתקלתי בלא מעט בוני אתרים שעשו עבודה גרועה והבטיחו הבטחות שווא, הקפדה וסקירה ואפילו חוות דעת יעזרו לייעל את תחילת העבודה.

6) כיום האתרים שנבנים הינם כרובם רספונסיבים (מותאמים לסלולר בצורה מלאה) הכניסו זאת כסעיף בחוזה.

לאחר כל ששת הסעיפים הללו אני מברך אתכם בברכת הצלחה גדולה בבניית אתרכם! זמן= כסף! אל תאבדו את הזמן עם בוני אתרים חובבנים, לשפר אתר ולבנות מחדש יקח יותר זמן, צריכים להיות מסודרים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים